2010. február 19., péntek

snow-fro


Képzeld el, milyen lehet májusban, borkóstolás után feljönni ebből a pincéből, ahol további jutalomként illatos orgonacsokor üdvözli a napfényre való visszatértedet! Nagyon szeretem a zöldtetőket és örültem is meg jól is szórakoztam, amikor erre rátaláltam a falunkban, mert hóval borítva kicsit Don King frizurájára emlékeztet.


Aznap, amikor ezt a képet elkattintottam, Attila barátunk azt mondta, hogy pár hét múlva itt a tavasz. Akkor ez az ötlet kissé nevetségesnek tűnt, bár nem lehetett volna közelebb az igazsághoz. Melegszik a levegő, felolvasztja a havat, és a tájat álomszerű ködbe burkolja. Ma körbesétálva a növények ébredésének jeleit látom: zöld rügyeiket nyújtogatják, készülődnek a virágbontásra.



imagine emerging from this cellar in May after tasting wine to be further rewarded with the heady bouquet of lilac greeting your return to the light of day! i love greenroofs and was so excited to find this one in our village as well as amused because, covered with snow, it reminds me vaguely of Don King's 'do.

on the same day that this photo was snapped, our friend Attila said that spring would be here in a few weeks. at the time this idea seemed a little ridiculous, however couldn't have been closer to the truth. the air is getting warm, melting the snow and blanketing the landscape in a dreamy mist. walking around today i see signs of the plants waking up, showing off green buds, preparing to unfurl.





A hó visszavonulóban van, új felfedezéseknek engedve utat. Ma varjúhájat találtam a telkünket körbevevő kőfal egy részén. Szeretem ezt a növényt, és alig várom, hogy visszavágjam hosszú hajtásait, és hogy a levágott hajtásokkal tovább szaporítsam ezt a szárazságtűrő, könnyen kezelhető fajtát.

the snow is beginning to recede, leaving way for new discoveries. today i found sedum growing over part of the rock wall that demarcates our property line. i love this plant and can't wait to cut this leggy drift of them back and use the cuttings to propogate even more of this drought-tolerant, easy-to-care-for species.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése